Methodology of problematization with the maguerez’s arch: an alternative method for teaching, research and study in dentistry
DOI:
https://doi.org/10.14295/bds.2015.v18i1.1047Resumo
Objective: evaluate the application of the problematization methodology(PM) (Arch Maguerez), as an alternative teaching-learning method in formation post-graduation students. Material and Methods: 25 post-graduate students of the program in Restorative Dentistry at the School of Dentistry of ICT-Office of Science and Technology of São José dos Campos, São Paulo State University – UNESP, who were part of the discipline of Applied Teaching Higher Education , developed activities that characterized the problematization methodology (PM) and the traditional teaching methodology in force. By means of a questionnaire it was possible to assess the perception the students had of the activities made. Results: It was observed that problematization methodology (PM) was a valid alternative teaching-learning method for formation of new professors, in the opinion of students. Conclusion: problematization methodology (PM) can be applied as a complementary tool in the construction of the future professors’ knowledge, in addition to being a strategy for research and study.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
TRANSFERÊNCIA DE DIREITOS AUTORAIS E DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE
Toda a propriedade de direitos autorais do artigo "____________________________________________________________________" é transferido do autor(es) para a CIÊNCIA ODONTOLÓGICA BRASILEIRA, no caso do trabalho ser publicado. O artigo não foi publicado em outro lugar e não foi submetido simultaneamente para publicação em outra revista.
Vimos por meio deste, atestar que trabalho é original e não apresenta dados manipulados, fraude ou plágio. Fizemos contribuição científica significativa para o estudo e estamos cientes dos dados apresentados e de acordo com a versão final do artigo. Assumimos total responsabilidade pelos aspectos éticos do estudo.
Este texto deve ser impresso e assinado por todos os autores. A versão digitalizada deverá ser apresentada como arquivo suplementar durante o processo de submissão.